Daj się poznać 2017 – LifeLike

Po weekendowym męczeniu “drugiej połówki” na temat klas postaci oraz moim sposobie na generowania map, postanowiłem tworzyć mapę kafelkową, z czego ściany, będą dostępne jako dodatkowy obiekt.
Let’s Begin!

Narzędzia:

Jak wspominałem w poprzedniej części, używam Maca do produkcji. Powody są 2: jak kupowałem, był tańszy niż Dell i Surface o tych samych parametrach. No i dobrze mi się pracuje na tym systemie 🙂
Unity 5

Unity3d

InteliJ Rider EAP
Polecam, ale trzeba wrzucić do Unity skrypt (znajdziecie w moim projekcie), który poprawnie eksportuje i komunikuje Unity3d z Rider EAP

Rider EAP

Generowanie Map:

System, który stworzyłem do generowania map jest oparty na kafelkach. Osobny kafelek to ściana, osobny będzie jako drzwi i osobny jako podłoga. Wszystko generowane w macierzy 2-wymiarowej złożonej z enumów, które nazwałem *MapElement* . Prawdopodobnie, pokoje będą inaczej generowane -> i to nie tylko samo tworzenie pokojów, ale również wszelkiego rodzaju elementów typu skrzynki z dropem czy innymi elementami, które są charakterystyczne dla danego pomieszczenia.
MapManager będzie dodatkowo rozszerzony o zestaw tekstur, w zależności od typu pomieszczenia 😉 Czy to ciasna wilgotna piwnica dla IT czy piętro w złej korpo 🙂 A może i coś bardziej ekstremalnego, jak np. jaskinia czy złomowisko.
Cały plik z generatorem można znaleźć na githubie, który zamieściłem w ostatnim wpisie 🙂 w Scripts\MapUtils
Póki co, przyjąłem, że podłoga to jeden kafelek, a ściana to inny kafelek 🙂

Daj się Poznać
LifeLike

Klasy Postaci:

Tu podchodzę bardziej tradycyjnie. Typ klasy, zawiera określony zestaw skilli oraz tradycyjnych atrybutów inspirowanych przez np. serię *Fallout*. Póki co, klasy które wymyśliłem to:
Menel: taki współczesny odpowiednik Wiedźmina, tylko, że zamiast mikstur…mamy alkohole…bez których mamy statystyki ujemne (kac). Jest jeszcze okres po kacu, gdzie jest po prostu przeciętnie, ale statystyki będą się zmniejszały z racji uzależnienia. Dodatkowo postać zacznie na śmietniku 😉
Klasa IT: Haking czy walka klawiaturą to dla niego chleb powszedni. Duszenie myszką bezprzewodową przeciwnika będzie jego specjalnym skillem, a przeciwników może dodatkowo uśpić za pomocą skilla aktywnego: “Tech Gadka”

Z pewnością pojawi się więcej typów klas, które zostaną opisane. A dotychczas przedstawione… kto wie, może ulegną zmianie. Bo jak wiadomo, w wirze pracy, różne pomysły przychodzą człowiekowi do głowy. 🙂

Podsumowanie:
Po resztę zapraszam na githuba oraz na kolejne odcinki tutaj. Następny planowany wpis będzie również skupiony na mapie -> bardziej zaawansowany sposób na generowanie map.

P.S. Tak na podsumowanie, ładny render pustej mapy 🙂 Czyli ramki + ładnych kafelków stworzonych w gimpie 😀

P.S 2 Roboczy tytuł gry : LifeLike

Ostatnie wpisy

Reklama

Szymon Motyka Opublikowane przez:

Developer, Programista, Właściciel strony :)

70-532   300-208   400-101   JN0-102   CISSP  , 1Z0-051   700-501   352-001   1Z0-804   300-206   400-101   000-017  , C_TFIN52_66   70-534   MB2-704   c2010-657   EX200   642-999   ITILFND  , 1z0-434   70-417  , 70-488  , SY0-401  , 2V0-620   CCA-500  , SSCP   000-017  , 400-051   200-310  , 2V0-621D   220-902   400-201  , 1Z0-804   70-417   1z0-808   SSCP  , 70-410   70-417   SY0-401   100-105  , 300-070  , EX200   70-488   000-105   1V0-601  , 1Z0-061   74-678   642-999  , C_TFIN52_66   70-461   70-410   ADM-201   000-106   300-320   000-105   1z0-434   N10-006   350-018   1Z0-051   JN0-360   70-461   70-417   70-270   9L0-066   MB2-707   300-075   70-413  , 000-105  , 640-911   CCA-500   101-400   1Z0-804   70-347   101   100-105  , 642-732   640-692   70-346  , PMP  , 300-208   300-115  , SSCP   700-501   100-101  , MB5-705