LifeLike: Specjalny Atak i Specjalne Statusy

LifeLike: Specjalny Atak i Specjalne Statusy

Witam w 1. bonusowym wpisie na temat LifeLike i DSP2017. Jak wspominałem wcześniej konkurs zbliża się ku końcowi, a ja nie zamierzam się poddać. W dzisiejszym odcinku znajdziecie specjalne ataki, jak je wywołać oraz co one powodują.

Refaktoring

Jak zwykle, coś nowego wyjdzie i coś się zmieni. Tym razem dodałem namespace LifeLike i zostały przeniesione niektóre klasy do folderów i namespace im odpowiadającym 🙂

Jak użyć specjalnego ataku

Zacznę od drobnej modyfikacji w Input Managerze, gdzie dodałem nowy klawisz, zwany SelectSpecialAttackKey (B na padzie lub Q na klawiaturze). Po każdym jego kliknięciu, przełączamy się pomiędzy specjalnymi atakami, a następnie za pomocą klawisza LB (Kontroler) lub E, używamy wybranego przez nas ataku.

Tech Talk i Couch Trainer w praktyce

Inne statystyki niż Siła, Zręczność czy Wytrzymałość stają się w końcu użyteczne.
W przypadku IT Guy (czyli każdego z nas) w skillu zwanym Tech Talk możemy użyć naszej inteligencji, aby uspić przeciwnika… Chyba, że cechuje się dużą Wytrzymałością – wtedy możemy mieć “przerypane” … żałować, że nie poszliśmy w Siłę!
Póki co, tylko ten atak jest użyteczny 🙂

W przypadku Couch Trainer, możemy zamienić przeciwnika w zombie (a w późniejszej wersji gry w sojusznika), o ile nasza Charyzma przewyższa Inteligencję przeciwnika (oczywiście, jest tu też element szczęścia – tzn. losowanie od 0 do wybranej statystyki.

Unity Build Cloud

Wiem, że wiele z was już to zna i używa. Inni pewnie używają swoje systemy typu Jenkins, ale w ramach drobnego researchu poszukałem, jak sprawnie budować grę na paru platformach. Tutaj z pomocą przyszedł Unity Cloud Services. Jedną opcją jest dodanie linku do githuba, drugą Collaborate- czyli Unitowskie repozytorium do wspólnej pracy nad kodem projektu. Oba równie wygodne i oba generują wyznaczone przez nas platformy. Niestety w wersji darmowej trochę trwa budowanie, które nie zawsze musi skończyć się sukcesem.

Podsumowanie

No i nowa wersja gry wylądowała na webie, githubie,

a także w Unity Build Cloud: (Pisać w sprawie aktualnych binarek lub wpisania się na liste testerów )
Prośba: Jeśli posiadacie inne kontrolery niż od Xbox’a dajcie znać. Chętnie potestuję albo wyślę specjalną wersję gry, w której możecie zobaczyć, co kliknęliście, dzięki czemu sprawdzimy, jak kontrola poruszania działa na innych padach.

Przy okazji jestem na etapie tworzenia strony projektu i przy okazji portfolio 🙂