A w przysz艂o艣ci i dystansowa 馃檪

Tematem dzisiejszego wieczorno-sobotniego wpisu jest kolejna cz臋艣膰 dotycz膮ca walki. By艂em 艣wiadkiem wpis贸w na blogach, kt贸re maj膮 maksymalnie po 2-3 zdania, 2 razy w tygodniu i to totalnie o niczym. Nie chc臋 i艣膰 t膮 drog膮, ale niestety skutkuje to tym, 偶e ci臋偶ko mi czasami wrzuci膰 2 posty tygodniowo. Dzisiaj przechodzimy do kolejnej cz臋艣ci na temat walki, czyli to, czym roguelike 偶yj膮 .. lub nie 馃檪

W poprzednim odcinku

Ostatnio na slacku zarzuci艂 mi kto艣, 偶e brakuje mi podsumowa艅 tego, co by艂o we wcze艣niejszych wpisach, dlatego ten akapit po艣wi臋c臋 w艂a艣nie na to. Ci, co wiernie czytali, wiedz膮 偶e poprzednio poruszy艂em wa偶n膮 tematyk臋 w roguelike, czyli walk臋. Testowa艂em j膮 w unit testach, doda艂em statystyki (wiem, jeszcze bez percepcji). Wa偶nym elementem by艂y te偶 klasy w naszej grze. Teraz przyszed艂 czas na kolejny etap. Dzisiaj – dodawanie przeciwnika, jutro zaimplementowanie walki. W kolejnych odcinkach UI (User Interface) oraz poruszanie przeciwnika w turach.

Wr贸g!

Podobnie jak nasza posta膰, przeciwnik b臋dzie opiera艂 si臋 na klasie abstrakcyjnej – MoveObjects, ale w przeciwie艅stwie do nas, b臋dzie mia艂 swoje statystyki w klasie Enemy. Podobnie jak nasz Gracz, b臋dzie bazowa膰 na klasach, a tym samym na tych samych metodach. B臋dzie posiada膰 te same statystyki i na obecn膮 chwil臋 鈥 b臋d膮 czerwoni. 馃檪 Je艣li kto艣 ma zamiar zarzuci膰 mi inspiracj臋 SuperHot 鈥 Ma racj臋!

 public BaseCharacter EnemyCharacter { get; set; }

        public Enemy()
        {
            EnemyCharacter = EnemyUtils.GenerateEnemy();
        }

Statystyki i Klasa

Wybaczcie, ale na obecn膮 chwil臋, przeciwnik b臋dzie mia艂 wszystkie statystyki r贸wne 1. Imi臋 jego to 鈥淎ny Enemy鈥 鈥 i nie b臋dzie si臋 jeszcze dzisiaj porusza艂. Ale b臋dzie mia艂 艂adny generator. 馃檪

   public static BaseCharacter GenerateEnemy()
        {
            var classes = CharacterFactory.EnemyClassList();
            var statistic = new CharacterStatisticDataModel()
            {
                Agility = 1,
                Charisma = 1,
                CurrentExperience = 0,
                Endurance = 1,
                Inteligence = 1,
                Level = 1,
                Name = "Enemy",
                Strength = 1
            };
            return CharacterFactory.GetPlayerClass(classes.FirstOrDefault().Key, statistic);
        }

Podsumowanie

To tyle na dzisiaj, wybaczcie, 偶e jeszcze was nie ugoszcz臋 艂adnym screenem, ani kolejnym demem, ale obiecuj臋, 偶e doczekacie si臋 wkr贸tce skromnego gifa, web playera, a kto wie, mo偶e i w najbli偶szym czasie jakiego艣 gameplaya na kanale YT.

Pozdrawiam i Weso艂ych 艢wi膮t

LifeLIke