Po weekendowym męczeniu “drugiej połówki” na temat klas postaci oraz moim sposobie na generowania map, postanowiłem tworzyć mapę kafelkową, z czego ściany, będą dostępne jako dodatkowy obiekt.
Let’s Begin!
Narzędzia:
Jak wspominałem w poprzedniej części, używam Maca do produkcji. Powody są 2: jak kupowałem, był tańszy niż Dell i Surface o tych samych parametrach. No i dobrze mi się pracuje na tym systemie 🙂
Unity 5
InteliJ Rider EAP
Polecam, ale trzeba wrzucić do Unity skrypt (znajdziecie w moim projekcie), który poprawnie eksportuje i komunikuje Unity3d z Rider EAP
Generowanie Map:
System, który stworzyłem do generowania map jest oparty na kafelkach. Osobny kafelek to ściana, osobny będzie jako drzwi i osobny jako podłoga. Wszystko generowane w macierzy 2-wymiarowej złożonej z enumów, które nazwałem *MapElement* . Prawdopodobnie, pokoje będą inaczej generowane -> i to nie tylko samo tworzenie pokojów, ale również wszelkiego rodzaju elementów typu skrzynki z dropem czy innymi elementami, które są charakterystyczne dla danego pomieszczenia.
MapManager będzie dodatkowo rozszerzony o zestaw tekstur, w zależności od typu pomieszczenia 😉 Czy to ciasna wilgotna piwnica dla IT czy piętro w złej korpo 🙂 A może i coś bardziej ekstremalnego, jak np. jaskinia czy złomowisko.
Cały plik z generatorem można znaleźć na githubie, który zamieściłem w ostatnim wpisie 🙂 w Scripts\MapUtils
Póki co, przyjąłem, że podłoga to jeden kafelek, a ściana to inny kafelek 🙂
Klasy Postaci:
Tu podchodzę bardziej tradycyjnie. Typ klasy, zawiera określony zestaw skilli oraz tradycyjnych atrybutów inspirowanych przez np. serię *Fallout*. Póki co, klasy które wymyśliłem to:
–Menel: taki współczesny odpowiednik Wiedźmina, tylko, że zamiast mikstur…mamy alkohole…bez których mamy statystyki ujemne (kac). Jest jeszcze okres po kacu, gdzie jest po prostu przeciętnie, ale statystyki będą się zmniejszały z racji uzależnienia. Dodatkowo postać zacznie na śmietniku 😉
–Klasa IT: Haking czy walka klawiaturą to dla niego chleb powszedni. Duszenie myszką bezprzewodową przeciwnika będzie jego specjalnym skillem, a przeciwników może dodatkowo uśpić za pomocą skilla aktywnego: “Tech Gadka”
Z pewnością pojawi się więcej typów klas, które zostaną opisane. A dotychczas przedstawione… kto wie, może ulegną zmianie. Bo jak wiadomo, w wirze pracy, różne pomysły przychodzą człowiekowi do głowy. 🙂
Podsumowanie:
Po resztę zapraszam na githuba oraz na kolejne odcinki tutaj. Następny planowany wpis będzie również skupiony na mapie -> bardziej zaawansowany sposób na generowanie map.
P.S. Tak na podsumowanie, ładny render pustej mapy 🙂 Czyli ramki + ładnych kafelków stworzonych w gimpie 😀
P.S 2 Roboczy tytuł gry : LifeLike