W obecnej wersji gry wprowadziłem nową klasę postaci, która wkrótce otrzyma specjalne zdolności. Podpowiem tylko, że będzie wykorzystana charyzma. Ten post miał być znacznie dłuższy, miał mieć conajmniej 2 akapity o przejściu na nowy sposób sterowania ale…
Problem z sterowaniem
Problem, który poruszę w następnym wpisie. Dokładniej mówiąc problem z implementacją innego kontrolera oraz poprawnym skonfigurowaniu ruchów pada.
Dodatkowo, na Macu jest inne bindowanie na przyciski pada, niż na Windowsie i Linuxie. O ustawieniu czułości już nawet nie mówię. Porusza się jak FLASH! (nie, nie ten od Adobe)
Game Over
W poprzedniej części można było zabić przeciwnika, ale gdy on nas dobił.. nic się nie działo.
W tej wersji już to zmieniłem. W GameManagerze dodałem opcję GameOver, która czyści obiekty i wyrzuca nas do głównego menu. Możliwe , że ulepszę jeszcze zakończenie o okno statystyk z gry – takie podsumowanie.
public void GameOver() { Destroy(_gameUI.gameObject); Destroy(Instance); SceneManager.LoadScene(0); }
Więc GameOver, koniec gry 🙂 Jesteśmy zabici, musimy zacząć od początku … życie jest brutalne!
Next Level
Po wejściu na czerwony punkt na mapie, przechodzimy do następnej mapy. Dodatkowo, zmienia się pora dnia a mapa generuje się na nowo. Razem z przeciwnikami. Tylko nasza postać przechodzi do następnej mapy.
Takie zamierzenia osiągnąłem za pomocą wrzucenia boxcollidera na schody, które są umieszczone na mapie, a następnie jeśli wstąpimy na nie, otwiera się nowa mapa.
Będzie trzeba pomyśleć jeszcze, żeby każda mapa dodatkowo różniła się od poprzedniej, ale to w późniejszej fazie rozwoju.
Dodatkowo, światło w grze jest niezależne od postaci, możemy je tylko włączyć lub wyłączyć pod klawiszem F.
Tworzenie postaci w LifeLike
Przypominam, że na obecną chwilę, bez umiejętności specjalnych, najważniejsze jest Endurance (HP), Strength (Siła ataku), Agility (szansa na atak i unik). Miejcie to na uwadze, przy tworzeniu postaci.
Podsumowanie
To tyle na dzisiaj. DSP zbliża się ku końcowi, ale gra będzie dalej rozwijana. Dodatkowo nowa wersja gry z paroma ulepszeniami dostępna jest pod adresem : https://aluspl.github.io/RogueLikeDSP/Versions/version6/
kod w aktualnej postaci dostępny jest na Githubie: https://github.com/aluspl/RogueLikeDSP
Niestety przed końcem konkursu nie uda mi się stworzyć ekwipunku, ale wierzę, że skończę jeszcze chociaż specjalne umiejętności. Mam jednak nadzieję, że nawet po DSP zostaniecie ze mną i będziecie śledzić kolejne etapy rozwoju, w tym powstawanie i wykorzystanie wyżej wspomnianego ekwipunku.